شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
پژوهش

حوزه/ مدرسه علمیه صالحات فولادشهر، نشست علمی پژوهشی با موضوع "جایگاه پژوهش و روش‌های علمی آن در مدارس علمیه" را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهرداد آقایی، استاد حوزه علمیه، در نشست علمی پژوهشی با موضوع "جایگاه پژوهش و روش‌های علمی آن در مدارس علمیه"، با تاکید بر اهمیت روش در انجام پژوهش، اظهار داشت: "هر کاری را که می‌خواهید انجام بدهید، اگر روش را بدانید بهتر انجام می‌شود. کسی که کار را روشمند انجام بدهد، با راهکار درست انجام می‌دهد، نمی‌لغزد و اگر لغزید راه حل برای او خواهد بود. "

وی در ادامه به نیاز به سخت‌افزار و نرم‌افزار برای انجام هر کاری اشاره و بیان داشت: "برای هر کاری سخت افزار و نرم‌افزار لازم است. اگر بهترین خیاط عالم را بیاورید و بهترین پارچه را در اختیارش بگذارید، ایشان بهترین خیاط دنیا که باشد بدون سخت‌افزار نمی‌تواند کاری انجام دهد. بهترین محققان دنیا اگر بخواهند تحقیق انجام دهند به سخت‌افزار هم نیاز دارند. آنهایی که سخت‌افزارشان فراهم نیست به مشکل برمی خورند. "

حجت الاسلام آقایی در ادامه این نشست، پژوهش را یک علم، هنر و حرفه دانست و خاطرنشان کرد: "پژوهش یک علم است؛ یک هنر است؛ یک حرفه است؛ باید یاد بگیرید و باید تمرین کنید تا به توانمندی برسید مثل بقیه کارها. "
ایشان در بخش دوم این نشست، به صورت ساده و روان، روش‌های علمی پژوهش را از ابتدای موضوع یابی تا پایان بیان و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

در این نشست علمی پژوهشی، مباحثی همچون: اهمیت پژوهش در حوزه‌های علمیه، روش‌های مختلف پژوهش، مراحل انجام پژوهش، فنون نگارش مقاله علمی و اخلاق پژوهش به بحث و گفتگو گذاشته شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha